Friday, October 31, 2008

Majlis Kesyukuran Kenaikan Pangkat


Mengambil keberkatan hari Jumaat, 2 Zulkaedah 1429 Hijrah bersamaan 31hb Oktober 2008, Biro Sukan Dan Rekreasi, PjMUM telah mengajurkan Majlis Kesyukuran kenaikan pangkat Pembantu Makmal yang mengikuti Program Peralihan Sesi 2004 – 2006 kepada Penolong Pegawai Sains.

Majlis Kesyukuran tersebut diadakan bagi memberi penghargaan kepada semua pihak terutamanya Jawatankuasa Latihan Pembantu Makmal, Unit Latihan Bahagian Sumber Manusia, Universiti Malaya, Ketua-ketua Jabatan daripada Fakulti Sains, Fakulti Kejuruteraan, Pusat Asasi Sains, Kesatuan Kakitangan Am, Universiti Malaya serta Gabungan Kesatuan Kakitangan Universiti IPTA Malaysia (GAKUM) yang diketuai oleh Tuan Haji Omar Osman sebagai Presiden selaku Presiden CUEPACS.

Diatas sokongan semua pihak, hampir 95% peserta yang mengikuti Program Peralihan 2004 – 2006 telah berjaya mengisi kekosongan jawatan Penolong Pegawai Sains. Sejarah awal bermula apabila Jawatankuasa Naib Canselor IPTA pada 6.4.2001 telah membincangkan kerjaya dan pengiktirafan Pembantu Makmal di IPTA. Jawatankuasa terlah bersetuju bahawa perlaksanaan terhadap pengwujudan skim perkhidmatan . baru Juruteknologi Makmal Universiti bagi menggantikan skim perkhidmatan Pembantu Makmal di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) perlu disegerakan berdasarkan kepada keperluan asas dan perkembangan teknologi semasa yang meningkat di IPTA. Keputusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Naib Canselor IPTA telah diperakukan secara prinsip dalam Mesyuarat Pendaftar-Pendaftar IPTA pada 5.6.2001.
.................................................
zainal- majlis kesyukuran idea daripada saya telah menjadi kenyataan....

No comments: