Wednesday, November 26, 2008

Coretan Di Sabah 4


Di Keningau, saya hanya singgah di stesen minyak untuk berehat seketika dan membeli sedikit makanan ringan. Mengisi minyak sambil mata melilau melihat keindahan pekan Keningau. Pesat dan membangun sekali pekan ini. Saya tertarik dengan papan tanda "Tenom" di sebutkan juga KM nya sekali. Bagi mengetahui lebih lanjut lagi, saya bertekad untuk ke Tenom. Meneruskan juga pemanduan tanpa rasa takut dan penat, saya akhirnya sampai juga ke Pekan Tenom. Dengar khabarnya, popular dengan buah kopinya dan masyarakat Murut.
Seterusnya, saya pergi ke Kemabong. Perkampungan yang damai dengan sawah yang sedang menghijau telah menarik minat saya untuk merakamkan foto. Apa yang paling saya tidak akan lupakan, nama sebuah jalan dan kampungnya tertera "Kampung Baru Jumpa". Memang nostalgia betul namanya.





No comments: