Wednesday, August 12, 2009

Pengkhianat H1N1


Perkara 1
Anak saya hampir 2 minggu tidak mahu kesekolah disebabkan virus ini. Bukan kerana beliau malas tetapi kelasnya kosong. Daripada 33 orang murid didalam kelasnya tinggal hanya 13 orang sahaja yang hadir. Untuk meneruskan pembelajaran sudah tentu ‘mood’ nya hilang disebabkan tiada kawan-kawan yang lain untuk sama-sama belajar.

Saya sebagai bapa berharap agar Kementerian Kesihatan Malaysia dapat menangani perkara ini dengan lebih serius. Disebabkan kematian daripada virus H1N1 yang kian bertambah (setakat hari ini, 12hb Ogos 2009) seramai 44 orang maka saya sebagai warga Malaysia memohon agar perkara ini dapat diatasi dengan seberapa segera.

Perkara 2

Sebagai warga Malaysia yang ingin hidup aman damai di bumi bertuah ini berharap kepada parti-parti politik samada kerajaan maupun pembangkang, lupakan seketika perbalahan fahaman politik untuk kesejahteraan semua.

Mengapa perlu diheboh-hebohkan tentang isu ‘pengkhianat’ dan ada diantaranya sanggup berdemotrasi menengakkan siapa yang betul dan pihak yang satu lagi menafikan kebenarannya.

Perkara 3.
Saya sebagai warga Malaysia berharap agar perkara 1 dan perkara 2 dapat diselesaikan dengan seberapa segera agar semua warga Malaysia dapat hidup dalam keadaan aman dan sejahtera.
zainal-takut dan bosan dengan isu ini....

No comments: