Tuesday, July 1, 2008

Tarikh Penuh Bermakna



Banyak peristiwa penting berlaku pada tarikh 1hb Julai. Diantaranya pengumuman kerajaan kepada penjawat awam berkenaan lanjutan umur persaraan kepada 58 tahun diperhimpunan Hari Pekerja Sektor Awam 2008 yang telah diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

Tarikh keramat ini juga amat bermakna kepada saya. Saya dilahirkan pada 1hb Julai 1965. 1hb Julai juga telah memberi satu hadiah paling bernilai dalam hidup saya. Anak perempuan saya, Hazlen Zazulia dilahirkan pada 1hb Julai 2001 iaitu sama tarikh dengan saya.

Pada tarikh ini juga, saya sekeluarga telah mengadakan 'kenduri kecil' meraikan sambutan ulang tahun kelahiran. Sekadar menjemput jiran-jiran.

Gambar diatas saya ambil sebagai kenang-kenangan bukan buat saya. Sebenarnya sebagai memori kepada kanak-kanak generasi akan datang. Inilah wajah-wajah yang bakal menyambung perjuangan kita nanti. 20 tahun akan datang (masa tu umur saya 63 tahun kalau panjang umur dan Hazlen 27 tahun), mungkin diantara mereka-mereka inilah bakal menjawat jawatan yang lebih baik daripada saya dan mungkin juga memimpin di Kesatuan-kesatuan sekerja seperti kita. Mudah-mudahan

....................................

zainal- seronok bila dah ramai-ramai berkumpul..

2 comments:

Anonymous said...

are you sure about that?


berto xxx

zainal said...

segala-galanya benar belaka..