Saturday, January 17, 2009

Mesyuarat Ke 11 Gabungan Juruteknologis Makmal IPTA Malaysia

Hari ini pengundian bagi Pilihanraya kecil bagi Parlimen Kuala Terengganu berlangsung. Saya bukan menghadiri untuk mengundi tetapi menghadiri Mesyuarat Ke 11 Gabungan Antara Persatuan Juruteknologis/Penolong Pegawai Sains Universiti/IPTA Malaysia telah diadakan di Rumah Kesatuan KKAUM pada 17hb Januari 2009. Mesyuarat yang sepatutnya dihadiri oleh semua Presiden dan Setiausaha Persatuan-persatuan Juruteknologis Makmal/Penolong Pegawai Sains atau wakil amat mendukacitakan disebabkan hanya 5 Universiti sahaja daripada 20 Universiti menghantar wakil.

Persatuan Juruteknologis Makmal Universiti Malaya sebagai penaja telah diketuai oleh Encik V. Gopal Krishnan selaku Pengerusi mesyuarat, Puan Kalaiselvi, pencatat minit mesyuarat, Encik Zainal Aris, Encik Hadi Tabrani serta Encik Azhar Arshad sebagai wakil persatuan. Universiti Teknologi Malaysia diketuai oleh Encik Ayob Jabal selaku Pengarah Sketma ke 9 dan Tuan Haji Ahmad Imbar sebagai Timbalan Pengarah SKETMA Ke 9 yang telah memberi penerangan secara terperinci perkembangan sebagai penganjur SKETMA Ke 9. Universiti Sains Malaysia diwakili oleh Puan Haslinda dan Encik Md Fauzy Adam, Penolong Setiausaha Agong KKAUSM sebagai pemerhati. Universiti Islam Antarabangsa diwakili oleh Encik Mohd Yazid Ahmad dan Universiti Putra Malaysia pula diwakili oleh Presidennya Encik Zainal Abidin Bahari.
Mesyuarat yang bermula jam 10.00 pagi dan berakhir 1.30 ptg tanpa keputusan bagi menerima usul-usul yang penting seperti pendaftaran bagi mewujudkan Gabungan Kesatuan yang berdaftar, Pelantikan Jawatankuasa sementara serta semakan perlembangaan. Keputusan hanya akan diputuskan pada bulan Mei 2009 semasa mesyuarat ke 12 yang akan diadakan di Universiti Teknologi Malaysia, Skudai, Johor sempena kehadirian semua peserta bagi menghadiri SKETMA ke 9.
.................................................
zainal- tidak berapa setuju GAJUM sebagai nama Gabungan

No comments: