Saturday, July 11, 2009

Berakhir halangan separuh tahap...

Tengahari tadi tepat jam 11.30 pagi merupakan hari terakhir peperiksaan bagi Tahap 1 Sesi 1 Program Peralihan Siri Ke 3. Hari ini (Jumaat 10hb Julai) juga merupakan hari dimana saya tidak dapat hadir ke Dewan Peperiksaan tidak seperti hari-hari yang lepas dari 6hb hingga 9hb Julai sentiasa ke sana menjenguk serta memberi sokongan kepada teman-teman seperjuangan menghadapi peperiksaan.

Dari pemantauan perjalanan peperiksaan seminggu ini, saya sebagai penyelaras sangat berpuas hati diatas komitmen yang telah ditunjukkan oleh peserta-peserta dan pihak Bahagian Sumber Manusia terutama Encik Shahrizamshazlin dan Cik Helen. Cuma pada hari kedua peperiksaan saja ada berlaku sedikit masalah berkaitan pemberian nombor firasat peserta daripada Universiti Sains Islam Malaysia. Kekeliruan disebabkan nombor firasat yang diberikan didalam surat dengan nombor yang diberikan sewaktu mengambil peperiksaan. Semuanya berpunca daripada kelewatan surat yang diterima oleh peserta USIM.

Jadual untuk Tahap 1 Sesi 2 telah saya berikan kepada Bahagian Sumber Manusia. Dewan Kuliah telah saya tempah termasuk untuk kuliah dan amali peserta. Kalau tiada perubahan, kelas akan dimulakan semula pada 27hb Julai 2009 dan dijangka berakhir untuk sesi 2 ini pada 24hb Oktober 2009. Jumlah minggu yang perlu dihadapi oleh peserta adalah selama 12 minggu. Kuliah akan diadakan dari jam 1.00 hingga 2.00 petang dan Amali pada hari Jumaat dan Sabtu. Ini disebabkan bermulanya Semester bagi sesi 2009/2010 pelajar Universiti Malaya. Pertembungan menggunakan dewan kuliah diantara peserta Program Peralilhan dengan Pelajar-Pelajar Fakulti Sains memaksa PjMUM mengadakannya diwaktu rehat pekerja. Kesiannya....

zainal-tempat pertanyaan ‘tip-tip’ soalan peperiksaan.

No comments: