Wednesday, July 8, 2009

Untungnya Kalau Anak Pandai...

Majlis penyampaian cek bantuan pelajaran kepada anak-anak ahli KKAUM yang cemerlang bagi kategori Ijazah, Diploma, STPM, A-LEVELm SPM dan PMR telah diadakan di Balai Ungku Aziz, Fakulti Pergigian pada 8hb Julai 2009. Penyampaian cek-cek tersebut telah disempurnakan oleh Y. Bhg. Profesor Dato' Dr. Mohd. Amin Jalaludin, Timbalan Naib Canselor (Akademik & Antarabangsa). Kesatuan Kakitangan Am Universiti Malaya telah memperuntukkan sejumlah RM 62,800.00 kepada ahli-ahlinya yang memohon daripada peruntukan bantuan pelajaran.

Turut hadir Presiden KKAUM, Encik Husain Bin Mohd Yasin, Pegawai-pegawai Tertinggi KKAUM, Exco-Exco semua Fakulti serta penerima-penerima bantuan pelajaran. Kesatuan Kakitangan Am Universiti Malaya telah memperuntukkan sejumlah RM 62,800.00.

Dalam ucapan Presiden KKAUM beliau menyeru agar pihak pengurusan Universiti Malaya memberi keutamaan serta kelonggaran pemilihan bagi melanjutkan pelajaran kepada anak-anak kakitangan Universiti Malaya yang cemerlang agar berpeluang melanjutkan pelajaran di Universiti Malaya. Beliau juga berharap agar biasiswa pelajaran turut diberikan daripada peruntukkan-peruntukkan yang bersesuaian. Sambil memberi contoh Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) dan Universiti Teknologi Petronas (UTP) yang memberi keutamaan kepada anak-anak kakitangan melanjutkan pelajaran di Universiti tersebut.

Beliau juga berharap agar semua kakitangan Universiti Malaya sentiasa mematuhi arahan-arahan pihak pentadbiran agar sentiasa berkerja mengikut masa yang telah ditetapkan terutamanya berkaitan kedatangan ke pejabat, waktu rehat, serta mematuhi larangan yang telah ditetapkan terutamanya larangan merokok diseluruh kawasan kampus.

Sementara tetamu Kehormat pada majlis penyampaian cek bantuan pelajaran, Y. Bhg Profesor Dato' Dr. Mohd. Amin yang mewakili pihak pengurusan tertinggi Univerisiti pula mengucapkan tahniah kepada semua penerima bantuan pelajaran KKAUM. Y. BHG Dato’ berharap agar semua kakitangan am terus memberi pendidikan yang berterusan kepada anak-anak tanpa rasa jemu. Berdoalah untuk anak-anak kerana doa dan restu ibu bapa adalah penting bagi kesempurnaan dan kejayaan anak- anak.

Kejayaan anak-anak dalam pelajaran adalah kejayaan yang perlu dilihat dengan perspektif yang luas iaitu dalam konteks fizikal, mental dan spiritual bagi memastikan anak-anak bukan setakat berjaya dalam pelajaran sahaja tetapi juga dalam membina sahsiah diri yang seimbang sebagai insan yang cemerlang. Pihak pengurusan Universiti akan sentiasa memberi sokongan.

Beliau juga berharap agar Kakitangan Am sentiasa memberi perkhidmatan yang terbaik kepada Universiti bagi mencapai hasrat dan wawasan yang diutarakan oleh Naib Canselor, Y. Bhg Profesor Dr. Ghauth Jasmon agar Universiti Malayamenjadi sebuah institusi pengajian tinggi yang ternama di peringkat antarabangsa dalam penyelidikan, inovasi, penerbitan dan pengajaran.

Sebagai langkah kerjasama antara pihak pengurusan dan kakitangan am, Y. Bhg Dato’ menyarankan agar apa-apa juga masalah serta cadangan hendaklah dibincangkan semasa wakil KKAUM didalam Majlis Bersama Jabatan untuk menyuarakan apa jua pendapat demi kebaikan bersama pekerja dan juga pihak pengurusan. Ruang ini disediakan khususnya menyalurkan apa jua maklumat sesuai dengan harapan agar suasana harmonis antara pekerja dan pengurusan dapat dijalinkan untuk menjadikan Visi Universiti Malaya satu realiti.


zainal- sekadar dapat elaun kehadiran mesyuarat…

No comments: