Saturday, May 30, 2009

Sistem Maklumat PTj

Bertambah lagi tanggungjawab yang saya pikul dalam tugasan harian apabila Ketua Jabatan telah memilih saya bagi pentadbir system maklumat PTj. Walaupun beban tugas akan bertambah tapi saya menerimanya dengan kesyukuran diatas kepercayaan yang telah diberikan. Sesi latihan telah diadakan pada hari Khamis, 28hb Mei 2009 bertempat di Makmal Komputer, Akademi Pengajian Islam.

Sistem Maklumat PTj (RCIS) merupakan sistem online tambahan bagi mengumpul maklumat latihan-latihan staf yang menghadiri Persidangan, Bengkel, Seminar, Kolokium, Forum, Simposium, Mesyuarat Saintifik, Konvensyen, Kursus dan Kongres.
Tujuan skrin ini dibangunkan adalah untuk mengumpul data latihan staf serta pemantauan penyertaan staf disemua peringkat terutamanya yang melibatkan penganjuran oleh Jabatan. Sistem Maklumat ini telah dibangunkan oleh Bahagian Sumber Manusia (BSM) dengan kerjasama Pusat Teknologi Maklumat (PTM).

Saya diberikan tanggungjawab memasukkan dan sentiasa mengemaskini setiap latihan-latihan yang dianjurkan oleh Jabatan kedalam Sistem Maklumat PTjOnline. Kakitangan di Jabatan saya keseluruhan termasuk kakitangan akademik, pengajar serta kakitangan sokongan seramai 76 orang. Aduiii
......................................
zainal-nasib baik boleh dikemaskini dirumah.

No comments: