Saturday, May 30, 2009

Taklimat Program Peralihan Ke 3

Jumaat, 29hb Mei 2009, bertempat di Dewan Kuliah Teratai, Fakulti Sains, Unit Latihan, Bahagian Sumber Manusia dengan kerjasama Jawatankuasa Latihan Teknologi Makmal telahmengadakan taklimat kepada semua peserta Program Peralihan Siri Ke 3. Pengerusi JLTM,Profesor Dr Rauzah Hashim selaku Timbalan Dekan (Penyelidikan) Fakulti Sains telah mempengerusikan majlis taklimat tersebut. Program Peralihan Siri Ke 3 akan memulakan pengajiannya pada 1hb Jun 2009. Seramai 55 orang telah terpilih termasuk 5 orang peserta daripada Universiti Sains Islam Malaysia, Bandar Baru Nilai, Negeri Sembilan. Turut hadir semua penyelaras Program Peralihan dan Presiden PjMUM, Encik Gopal Krishna.

Pada sesi taklimat tersebut, penerangan berkaitan pihak-pihak yang terlibat disebalik tabir serta modul yang perlu diambil sepanjang Program Peralihan. Bahagian Sumber Manusia merupakan urusetia program diketuai oleh Puan Robaayah Bte Mohd Ghazali, Ketua Penolong Pendaftar, Encik Shahrizamshazlin Bin Abdul Rahim, Penolong Pendaftar serta Cik Helen Banggau, Pembantu Tadbir P/O.

Struktur Program Peralihan tetap dikekalkan iaitu dilaksanakan dalam 3 tahap yang memerlukan peserta memenuhi 30 jam kredit pada tahap 1, 30 jam kredit ditahap 2 dan 20 jam kredit pada tahap 3. Pada tahap 1, peserta diwajibkan mengambil 5 modul merangkumi subjek Matematik & Statistik, Fizik, Kimia, Teknologi Maklumat Maklumat serta memilih antara subjek Biologi atau Geologi.

Tahap 2 pula peserta diwajibkan mengambil 18 jam kredit pada subjek Kimia, Fizik, Geologi dan Biologi dan 6 jam kredit dari modul Matematik & Statistik dan 6 jam kredit dari modul Teknologi Maklumat.
............................................
zainal-nama mula jadi sebutan..ngeh3x

No comments: