Saturday, April 18, 2009

Plag, Sijil dan Baju..

Dah seminggu saya tak menjenguk tempat kerja. Dikesempatan hari cuti ini dapatlah saya meluangkan sedikit masa untuk kesana. Perasaan rindu dapat dirasakan. 23 tahun saya berkhidmat di Fizik. Seminggu tidak ke pejabat rasanya seperti ada satu kekurangan. Maklum sajalah, dah menjadi rutin sejak 1986 lagi. Secara kebetulan pula hari ini juga pakaian yang ditempah untuk pemain-pemain karom siap dan selamat diagihkan kepada semua. Sebagai pengurus karom untuk tahun ke 2, kebajikan pemain merupakan objektif saya. Kepercayaan yang mereka berikan, saya perlu bertanggugjawab sepenuhnya. Harapan saya cuma satu. Keputusan mestilah lebih baik dari tahun 2008.

Melangkah saja didalam makmal, saya terpandang satu ‘plag’ berserta sekeping sijil penghargaan. Wowwww. Ini dah bagus. Tertulis “Anugerah Kakitangan Cemerlang, Bahagian Teknikal, Jabatan Fizik”. Biar betul dalam hati saya tapi itulah kenyataanya. Terima kasih saya ucapkan kepada urusetia ‘2009 PHYSICS COLLOQUIM’ diatas anugerah ini. Colloqium Physics telah diadakan pada 13hb April hingga 14hb April 2009 iaitu selama 2 hari bagi semua pelajar-pelajar Sarjana dan PhD membentangkan kertas kerja berkaitan penyelidikan dihadapan penilai-penilai berkecuali yang terdiri daripada Profesor, Proresor Madya, Pensyarah Kanan dan Pensyarah.

Terharu rasanya kerana sumbangan kecil saya dihargai dengan anugerah ini. Ianya akan menjadi motivasi untuk terus menyumbang idea dan tenaga di masa datang. Kepada Encik Hii King Ung yang lebih mesra dengan panggilan ’Tony’ dan Encik Kanesh ‘Big Man’, terima kasih ye..

……………………………………….
Zainal-perkara pertama mestilah foto dulu…

No comments: